FAQ Najczęściej zadawane pytania

Poniżej znajdziesz najczęściej zadawane pytania dotyczące kół i hamulców firmy BERINGER. Jeśli nie ma tu informacji, których szukasz – skontaktuj się z nami, odpowiemy na wszelkie pytania.

  • Możesz pobrać nasz katalog i wybrać co potrzebujesz lub skontaktować się z nami mailowo lub telefonicznie jeśli nie jesteś pewien.
  • Wyślij zamówienie mailem lub telefonicznie. Dane kontaktowe znajdziesz na dole strony.

Nasze centrum serwisowe zna odpowiedzi na większość pytań technicznych, ale nie na wszystkie. Wyślij pytanie mailem wraz z danymi kontaktowymi, udzielimy odpowiedzi lub zasięgniemy informacji u producenta.

Rozwiązania bezdętkowe mają wiele zalet w porównaniu z tymi zawierającymi dętkę:

  • bezpieczniejsze (mniejsze ryzyko przebicia)
  • znaczna oszczędność wagi (dętka waży około 0,5-1kg)
  • tańsze  (brak dętki oznacza brak konieczności jej zakupu 🙂 )

To są te same powody, dla których w dzisiejszych czasach w motocyklach, samochodach czy liniach lotniczych stosuje się rozwiązania bezdętkowe. Niemniej zastosowanie rozwiązań bezdętkowych wymaga specyficznej konstrukcji i precyzyjnego wykonania, aby zapewnić odpowiednią szczelność.

  1. Najpierw wybierz opony w zależności od dominującej nawierzchni użytkowania (trawa, beton, nawierzchnia nieutwardzona)
  2. Dobierz opony do kół (Zobacz nasza tabelę kompatybilności opon i kół w katalogu)

Wybór hamulców zależy głównie od wagi samolotu i prędkości lądowania, niemniej należy wziąć też pod uwagę średnicę opony w przypadku ekstremalnych rozmiarów. Należy wyliczyć energię kinetyczną jaką hamulce będą musiały przyjąć w trakcie hamowania. Większość najpopularniejszych zestawów jest już w naszym katalogu.

Typ płynu hamulcowego zazwyczaj jest napisany bezpośrednio na zacisku i pompie hamulcowej. Zazwyczaj płyn DOT4 ma kolor żółty lub bursztynowy, a olej mineralny (Mil spec) zazwyczaj jest czerwony.  Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z nami.

Zły płyn uszkodzi uszczelki zaledwie po kilku minutach kontaktu. Jest to bardzo niebezpieczna sytuacja, hamulce mogą się zblokować, rozszczelnić lub przestać poprawnie pracować. Zalanie układu złym płynem skutkuje uszkodzeniem uszczelnień i koniecznością wymiany WSZYSTKICH uszczelek w każdym z podzespołów. (To dotyczy wszystkich marek hamulców). Możesz zamówić u nas zestawy naprawcze lub odesłać podzespoły do nas do wymiany.

Jest to możliwe, przy założeniu, że są kompatybilne jeśli chodzi o stosowany płyn hamulcowy, ale trzeba jeszcze sprawdzić stopień sprężania. (z naszymi hamulcami zalecamy pompy z cylindrami o średnicy 1/2 cala – maksymalnie 9/16 cala). Jeśli średnica cylindra będzie za duża, pompy nie będą w stanie wytworzyć wystarczająco wysokiego ciśnienia aby zapewnić odpowiedni moment hamujący na kołach.  Niemniej zalecamy stosowanie pomp hamulcowych Beringer, ponieważ stare zużyte pompy, źle dobrane mogą zniwelować zysk ze stosowania hamulców i kół Beringer.

Rozwiązania BERINGER są trochę droższe od zwykłych podstawowych rozwiązań, ale dzięki swojej żywotności i niezawodności są bardziej ekonomiczne w trakcie eksploatacji. Zazwyczaj różnica w cenie spłaca się po 2 latach użytkowania, ponieważ komponenty się nie zużywają, przewody nie przeciekają, okładziny hamulcowe mają 3-5 razy większą żywotność, ich wymiana zajmuje mniej czasu i jest prostsza, odpadają koszty dętek, nie trzeba serwisować łożysk (starczają do końca użytkowania). Dzięki regulatorom ciśnienia i systemom antypoślizgowym nie zetrzesz punktowo opon, a droga hamowania ulegnie skróceniu. Oprócz tego odkryjesz na nowo jak gładko i płynnie może pracować Twój układ hamulcowy. Koła wymienisz błyskawicznie, zaoszczędzisz na wadze, nie mówiąc o wyglądzie estetycznym…